KADRA
Grupy w naszych przedszkolach mają kilkanaścioro dzieci i są prowadzone są najczęściej przez dwie wychowawczynie. Mamy wsparcie psychologa przedszkolnego, arteterapeuty i logopedy .
Niekiedy pytani jesteśmy o różne przedszkola lub metody pedagogiczne, ale zawsze należy pamiętać, że o jakości przedszkola przede wszystkim decydują ci, którzy pracują z dziećmi, których dzieci naśladują. Dlatego bardzo zależy nam na tym, by naszych placówkach dzieci otaczali ludzie szczęśliwi i świadomi, pełni satysfakcji i pasji, potrafiący się cieszyć nawet z małych rzeczy i stale rozwijający się – bo takie dzieci chcemy wychowywać.

Pierwszą, najważniejszą cechą każdego nauczyciela i opiekuna, powinien być szacunek do drugiego człowieka. Jeżeli ma go w sobie wychowawca – osoba, którą dzieci naśladują, przejmując go naturalnie staje się on dla nich normą. Nie ma lepszej drogi nauczania dzieci niż przykład płynący od dorosłych. Dlatego tak ważne jest by umieć tworzyć przedszkolakom ciepłą i przyjazną atmosferę, w której będą mogły rozwijać swoje umiejętności i talenty. Oprócz czuwania nad zabawą i atmosferą w sali, wychowawca wykonuje różnorakie prace tak artystyczne, jak i domowe – związane z codziennym życiem i rytmem przedszkola – szydełkuje, szyje z dziećmi lub ceruje ubranka dla lalek.
Robi postacie do teatrzyków z owczego runa lub innych materiałów, farbuje płachetki do zabawy. Zdarza mu się rzeźbić z drewna zabawki lub przedmioty użytkowe, niekiedy gra na instrumentach.

Czasem prasuje, pierze z dziećmi dziecięce fartuszki potrzebne przy zajęciach kulinarnych. Te codzienne zajęcia pozwalają dzieciom na obserwację dorosłego, który wykonuje odpowiednie zadania, potrafi zorganizować sobie pracę z przyjemnością i zaangażowaniem.
Przedszkolaki bardzo szybko przyłączają się do tych prac i pomagają tak, jak potrafią. Nauka poprzez przykład – jest to jedyna droga, która trafia bezpośrednio do dziecka, nie wymagając zbędnych wyjaśnień.
W pracy każdego nauczyciela ważna jest praca nad sobą, by umieć w sobie pielęgnować i pogodzić dwie jakości. Pierwsza z nich to ciepło, empatia, bezwarunkowa akceptacja dziecka. Druga natomiast to umiejętność stawiania granic, konkretność i stanowczość, która pozwala spojrzeć na dziecko okiem “pedagogicznego lekarza” pierwszego kontaktu.