Kadra na Ruczaju


Lubię przebywać w przestrzeni, w której jest czas i miejsce na wsłuchiwanie się w potrzeby własne i innych, oraz swoboda ich wyrażania bez obawy o bycie osądzonym - sama chcę taką właśnie atmosferę stwarzać, aby dzieci czuły się akceptowane, kompetentne i mogły z radosnym zapałem poświęcić się zabawie, lub pracy.

Staram się towarzyszyć dzieciom z rozwagą, uważnością i empatią. Chcę wspierać je w ich naturalnym dążeniu do samodzielności, służyć uwagą, radą, a w razie potrzeby - pocieszeniem. Cieszy mnie, gdy mogę oczarować dzieci opowieścią, zabawą, lub piosenką, czy to w języku polskim, czy angielskim.

Inspiruje mnie idea Porozumienia Bez Przemocy Marshalla Rosenberga, idea odpowiedzialności osobistej i społecznej dziecka Jespera Juula, oraz moje początki z praktyką uważności na co dzień.

Studiuję pedagogikę waldorfską na Uniwersytecie Warszawskim.


Każde dziecko niesie z sobą swoją melodię.
Usłyszeć ją można dając mu czas i bezpieczną przestrzeń. Tak swobodnie wtedy wzrasta i poznaje świat.

 Wraz z dziećmi podążamy wspólną drogą – wiele się od siebie ucząc.


Widzenie świata oczami dziecka od zawsze jest mi bliskie. Ostatnie dziesięć lat mieszkałam w Irlandii, Prowadziłam tam, storytelling w miejskiej bibliotece. Były to zajęcia łączące słowo, muzykę i proste działania artystyczne. Odkrywanie bajek i baśni w języku polskim i angielskim, a czasem tłumaczenie ich na własny użytek jest niezwykłą przygodą. Mieszkając w Irlandii spotkałam wspaniałych ludzi śpiewających irlandzkie pieśni i grających tradycyjną irlandzką muzykę. Po wielu latach wróciłam do gry na skrzypcach. Kontynuuję grę klasyczną i poszukuję tradycyjnych melodii polskich,irlandzkich i skandynawskich. Pasjonują mnie małe formy teatralne dla najmłodszych. W przedszkolu pracuję jako pomoc nauczyciela. Miejsce to jest dla mnie wyjątkową inspiracją